Klik op bovenstaand beeld om de videovacature te bekijken.

03beheer is gevestigd in het centrum van Antwerpen en staat als syndicus garant voor het beheer van meer dan 7000 appartementen, studio’s, kantoren en winkels in Antwerpen en ruime omgeving.

Zoals in vele sectoren is het ook voor dit bedrijf niet altijd eenvoudig om nieuwe vacatures goed ingevuld te krijgen. Tijdens een meeting over het inzetten van sociale media, kwam dit probleem ter sprake en stelde ik hen voor te gaan werken met een vacature-video.

Waarom een vacaturevideo?

Je vacature voorstellen in een video heeft het voordeel dat je potentiële kandidaten kan laten kennismaken met de sfeer van het bedrijf. Je laat hen zien in wat voor soort bedrijf ze terecht komen en wat dat bedrijf te bieden heeft. Op enkele minuten kan je een algemene indruk geven van het bedrijf, de afdeling en de inhoud van de functie waardoor potentiële kandidaten sneller solliciteren omdat ze echt ‘goesting’ krijgen om bij jouw bedrijf te komen werken.

Vacaturevideo’s zijn ideaal voor sociale media.

Video is sowieso ontzettend populair op sociale media en een vacaturevideo zal niet alleen beter bekeken worden dan een tekstbericht maar bovendien zal het ook gemakkelijker gedeeld worden waardoor je bereik enorm vergroot. Een vacaturefilm is dus een ideaal medium om je vacatures te boosten via social media.

Hoe gaat het in zijn werk?

Tijdens een eerste meeting wordt besproken over welke vacature het gaat en hoe die best in beeld wordt gebracht. Waar en wanneer kan er gefilmd worden, welke tekst moet er gebruikt worden, moet er een voice-over voorzien worden, enz. Aan de hand daarvan wordt er een script gemaakt en worden opnames ingepland.
Na de opnames volgt de montage en wordt er een eerste versie aangeleverd. Indien nodig worden er vervolgens nog een aantal aanpassingen doorgevoerd waarna de definitieve video wordt aangeleverd.
De definitieve videovacature kan op de website geplaatst worden en gedeeld worden via sociale media.

Wat kost een videovacature?

Prijs is afhankelijk van een aantal factoren.
Hoeveel opnames zijn er nodig, moet er gefilmd worden op verschillende locaties, moet er een voice-over voorzien worden, enz.

Daarnaast zal er ook nog wat budget moeten voorzien worden voor promotie. Door te adverteren via Google of social media vergroten we op korte tijd het bereik van je video-vacature. Het voordeel is dat je, in tegenstelling tot een klassieke advertentie, voor een beperkt budget op verschillende kanalen kan adverteren en dat je constant kan meten waar je advertentie het meeste resultaat haalt zodat je ook constant kan bijsturen. Is de vacature ingevuld of heb je voldoende kandidaten, dan kan je de campagnes ten allen tijde stoppen.

Zin om je volgende vacature om te zetten in een video-vacature?
Neem dan zeker contact op en we zitten binnenkort samen om de mogelijkheden te bespreken.