Jouw website op korte termijn bovenaan de zoekresultaten dankzij Google Ads.

Martine Van der Perren marketingstrateeg 02

 

 

Google Ads, de advertentietool van Google, maakt het mogelijk om jouw aanbod onmiddellijk bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen.

Bovendien worden je advertenties enkel getoond op het moment dat je potentiële klant actief op zoek is naar jouw aanbod.

Je verhoogt dus niet alleen je online zichtbaarheid maar bereikt ook de juiste persoon op het juiste moment.

 

 

Meer conversies dankzij Google Ads

Voor heel wat ondernemers is Google Ads de groeimotor van hun bedrijf.
Waar SEO of zoekmachineoptimalisatie vooral op lange termijn is gericht, is Google Ads ideaal om op korte termijn meer potentiële klanten te bereiken en meer omzet te genereren.

 

 

Wil jij ook op korte termijn:

  • Je zichtbaarheid in Google verhogen,
  • de mensen bereiken die écht op zoek zijn naar jouw dienst of product,
  • meer verkeer naar je website leiden
  • en je omzet een boost geven?

 
Google is een krachtig en dynamisch platform met een aantal overtuigende voordelen:

  • Kostenefficiënt:
    Je betaalt enkel wanneer iemand op zoek is naar jouw aanbod en doorklikt naar je website.
  • Meetbaar:
    Meten is weten. De resultaten van je campagnes zijn constant meetbaar en aanpasbaar.
  • Flexibel:
    Aanpassingen worden à la minute doorgevoerd. Campagnes opschalen, trefwoorden aanpassen, promoties online zetten, het kan allemaal in real time.
  • Resultaatgericht:
    Campages worden constant opgevolgd en bijgestuurd om optimale resultaten te behalen.

 

google ads id4web 02

Uitgebreide adverteermogelijkheden

Google Ads biedt ondernemers verschillende adverteermogelijkheden. Samen bekijken we welke mogelijkheden geschikt zijn, in functie van jouw aanbod en doelstellingen.

Een overzicht van de mogelijkheden:

  • Search campagnes:
    Het meest bekende campagnetype waarbij je tekstadvertenties plaatst in de zoekresultaten van Google.

 

google ads search

  • Display campagnes:
    Beeldadvertenties die worden weergegeven op websites binnen het Google netwerk, vooral geschikt voor het verhogen van merkbekendheid.

  • Shopping campagnes:
    Ideaal voor webshops. De advertenties bevatten foto, titel, prijs en winkelnaam. Je klant klikt onmiddellijk door naar je webshop.

  • Videocampagnes op YouTube:
    YouTube is de tweede grootste zoekmachine. Door het enorme bereik en de uitgebreide advertentiemogelijkheden kan je zeer gericht advertenties tonen aan een specifieke doelgroep.

 

google ads search

      • Slimme campagnes:
        In het leven geroepen om heel laagdrempelig te starten met Google Ads. Deze campagnes zijn helaas zo algemeen en simpel dat het je weinig meer zal opleveren dan wat extra bezoekers op je website.

      • Remarketing campagnes:
        Toon je advertenties aan mensen die al eerder interesse toonden in je aanbod maar nog geen klant werden.

 

 

Google ads, zelf doen of uitbesteden?

Google Ads maakt gebruik van een veilingssysteem om de advertenties te rangschikken en de kosten voor elke klik op de advertentie te bepalen.
Wil je niet de verliezer zijn in dat veilingsysteem dan is het belangrijk om alert te blijven en tijdig in te spelen op veranderingen en nieuwigheden.


Optimaliseren van Google Ads is dan ook een doorlopend proces met als doel de prestaties te verbeteren en meer resultaat te halen uit je budget.
Adverteerders die hun account verwaarlozen, verliezen van de adverteerders die wel investeren in optimalisatie.


Investeer je in Google Ads, dan is die optimalisatie dus een echte noodzaak.
En optimaliseren vereist tijd, aandacht en bovenal expertise en praktijkervaring.


Vier goede redenen om Google Ads uit te besteden aan een specialist:

  • Tijd:
    Niet alleen het opzetten van de campagne vraag tijd maar ook daarna is het belangrijk dat campagnes continu geoptimaliseerd worden om maximaal resultaat te halen. Staat je agenda nu al vol, dan is de kans groot dat je er simpelweg niet de tijd voor hebt.
  • Kennis:
    Google implementeert voortdurend nieuwe functies. Als Google Ads specialist volg ik die wijzigingen constant op en hou ik je campagnes up-to-date zodat je de concurrentie voor blijft. Heb je echt tijd en zin om regelmatig bijscholingen te volgen of blogs te lezen over Google Ads?
  • Google Ads is geen wondermiddel:
    Hoewel ik sterk geloof in de mogelijkheden van Google ads, is het toch vooral een marketingtool die best onderdeel uitmaakt van een sterke strategie. Als marketingstrateeg zet ik mee jouw strategie op zodat je de best mogelijke resultaten haalt uit je advertentiebudget.
  • Meer rendement:
    Google ads is niet zozeer een kost als wel een investering. Door uit te besteden aan een expert weet je zeker dat je budget ook het best mogelijke resultaat oplevert.


Scoren met Google Ads, mijn stappenplan


Stap 1, grondige voorbereiding


Voor we starten met Google ads willen we zeker zijn dat jouw investering rendeert.

      • Is je aanbod geschikt om te adverteren in Google?
      • Welke adverteermogelijkheden sluiten het best aan bij jouw aanbod en doelstelling?
      • Welke zoekopdrachten zijn relevant en wat is de gemiddelde klikprijs?
      • Welke doelgroep wil je bereiken?
      • Hoe past Google Ads in je marketingstrategie?
      • Voldoet je website aan de richtlijnen van Google?
      • Is je website voorzien van de nodige landingspagina’s?


Stap 2, Opzetten campagnes


Het opzetten van Google Ads campagnes kost tijd. Investeer je te weinig tijd in deze fase dan wordt je campagne onnodig duur en haal je mogelijk je investering er niet uit.


Waar let ik op in deze fase?

      • Zinvolle campagnestructuur met relevante groepering van de gekozen trefwoorden.
      • Bespreken en bepalen van het budget.
      • Instellen van de juiste doelgroep.
      • Schrijven van relevante advertentieteksten.
      • Opzetten van rapporten zodat we constant de resultaten kunnen monitoren.


Stap 3, continue monitoring


Het optimaliseren van Google Ads is een kunst die vooral veel ervaring en expertise vraagt. Daarom voorzien we maandelijks de nodige beheertijd zodat je campagnes steeds beter gaan presteren.


Wat houdt die beheertijd in?

      • Optimaliseren van advertenties en extensies.
      • Controleren van zoekopdrachten op relevantie.
      • Beheren van de CPC (cost per click) en de biedstrategieën.
      • Opvolgen en verbeteren van de conversies.
      • Optimaliseren van advertenties.
      • Maandelijkse rapportage en advies.

google ads id4web 03Investeren in Google Ads

Google Ads levert vaak al op korte termijn uitstekende resultaten op.
Maar met welke investering moet je rekening houden?

      1. Opzetkosten:
        Eénmalig investering waarbij we jouw campagnes grondig voorbereiden en opzetten.

      2. Beheerkosten:
        Maandelijke voorzien we de nodige beheertijd voor het optimaliseren van jouw campagnes. Je ontvangt op regelmatige basis een rapport met de resultaten.

      3. Google Ads klikbudget:
        Als beginnend adverteerder is het vaak lastig om een goed klikbudget te bepalen. Op basis van onze ervaring en bestaande gegevens, helpen we je bij het bepalen van het ideale startbudget. Zodra we data en resultaten zien, kunnen we budgetten optimaliseren en biedstrategieën aanpassen om de best mogelijke resultaten te halen uit je budget.


google ads id4web 04Klaar om te groeien via Google Ads?

Benieuwd of Google Ads geschikt is voor jouw bedrijf en welke resultaten binnen bereik liggen?


Boek hieronder een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
In een online meeting van ongeveer een uurtje overloop we dan samen de mogelijkheden van Google Ads voor jouw aanbod.
Heb je al campagnes lopen op Google Ads dan evalueren we kort de huidige resultaten en kijk ik met je mee of er verbetering mogelijk is.

 

Ja, ik boek dat kennismakingsgesprek