linkbuilding

Is linkbuilding nog belangrijk?

Over het belang van linkbuilding vind je tegenwoordig heel uiteenlopende opinies. De één zweert er bij, de ander doet er niks mee.

Sowieso is het belang van backlinks de voorbije jaren enorm gedaald waardoor externe linkbuilding zeker niet meer bovenaan je lijstje moet staan als het gaat over SEO.

De eerste jaren telde Google immer het aantal backlinks naar je website om je site te beoordelen. Ondertussen is de kwaliteit van je backlinks belangrijker geworden dan de kwantiteit.

Schrijf reactie (0 Reacties)

online zichtbaarheid 1

 

Realistische verwachtingen bij de start

Uiteraard verwacht je resultaten als je start met online marketing maar zijn die verwachtingen wel realistisch?
Online marketing gaat uiteindelijk over het opbouwen van je online zichtbaarheid en dat vraagt tijd. Een eerste Facebookcampagne van enkele dagen zal geen 20 nieuwe klanten opleveren, je nieuwe website zal niet onmiddellijk hoog scoren in Google. In het begin zal je tevreden moeten zijn met kleine successen, een aantal extra likes, nieuwe adressen op je e-maillijst of een blogartikel dat vaak gedeeld wordt. Maar als je het de tijd geeft om te groeien, kan je een stabiele basis uitbouwen die je steeds nieuwe klanten oplevert.

Schrijf reactie (0 Reacties)

laadsnelheid

Een snelle website is belangrijk voor Google

De snelheid van je website is een belangrijk onderdeel van je technische SEO maar is vooral belangrijk voor een positieve bezoekerservaring. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een trage website of webshop één van de grootste frustraties is van websitebezoekers. Logisch, want we krijgen steeds meer informatie te verwerken en we hebben steeds minder tijd. Bovendien worden we met z'n allen alsmaar kritischer tegenover websites en webshops en haken we sneller af als onze ervaring niet optimaal is.

De laadtijd van je website verbeteren, levert je een aantal zeer belangrijke voordelen op:

  • betere ranking in Google
  • bezoekers blijven langer op je website hangen en bekijken meer pagina's
  • bezoekers gaan sneller over tot conversie of aankoop

Schrijf reactie (0 Reacties)