Wat is Google Ads?

Google Ads is de advertentietool van Google. Dat betekent dat je advertenties op Google plaatst op de trefwoorden die voor jou belangrijk zijn. Je betaalt enkel wanneer iemand op je advertentie klikt, waarna die persoon terecht komt op jouw website. Je verhoogt daardoor ook op korte termijn het aantal bezoekers op je website waardoor je ook in de organische zoekresultaten beter zal gaan scoren.

flow google

 

Voordelen van Google Ads

adwords voordelen

Google Ads heeft als advertentietool heel wat voordelen:

  • Je bereikt steeds de juiste doelgroep. Jij bepaalt immers op welk trefwoord en in welke regio je gevonden wil worden.
  • Je bereikt potentiële klanten op het juiste moment. Iemand die op Google jouw trefwoord ingeeft en op je Google advertentie klikt, is op dat moment immers ook werkelijk op zoek naar jouw dienst of product.
  • Je verhoogt het succes van je website. Bezoekers die via Google advertenties op je website terecht komen, hebben al interesse in jouw bedrijf waardoor het makkelijker wordt om ze om te zetten in leads of klanten.
  • Je bereik krijgt een enorme boost. Meer dan 90% van de internetgebruikers gebruikt regelmatig Google, meer dan 30% daarvan klikt door via Google advertenties.
  • Je hebt volledige controle. Jij bepaalt hoeveel budget je besteed, op welke trefwoorden je wel of juist niet gevonden wil worden, in welke regio je wil getoond worden enz. Bovendien weet je dankzij uitgebreide statistieken steeds wat wel en niet werkt zodat je constant kan bijsturen.

Werkt reclame op Google voor iedereen?

Bijna elk bedrijf zal zijn resultaten kunnen verbeteren met Google Ads. Afhankelijk van je aanbod zijn er verschillende manieren om campagnes in te zetten:

  • Google tekstadvertenties zijn voor de meeste bedrijven geschikt om hun producten of diensten te promoten.
  • Heb je een webshop dan kan je via Google shopping inzetten op meer verkoop.
  • Display-advertenties zijn dan weer uitermate geschikt om via beeld of video te werken aan je naamsbekendheid.

Toch is Google Ads niet voor elk bedrijf de sleutel tot succes.
Met deze twee eenvoudige vragen kom je er achter of Google Ads geschikt is voor jouw aanbod:

  • Zoeken jouw prospecten via Google naar jouw dienst of product?
  • Maken je concurrenten gebruik van Google Ads? (Typ gewoon je trefwoorden in bij Google en zie of er advertenties verschijnen.)

Kan je op bovenstaande vragen ja antwoorden, dan is de kans groot dat jij ook mooie resultaten kan halen via Google Ads.

Nog niet overtuigd? We beschikken over een aantal tools om na te gaan hoeveel zoekopdrachten er maandelijks zijn op jouw belangrijkste trefwoorden en wat de gemiddelde kosten per klik zijn. Op basis daarvan geven we altijd een eerlijk advies over wat Google Ads voor jou kan betekenen.

Het belang van een goede website

Helaas besteden veel Google Ads specialisten weinig of geen tijd aan de website achter de campagne.
Nochtans staat de kwaliteit van je website in nauw verband met de resultaten. De persoon die jouw advertentie aanklikt komt immers terecht op je website of juister nog, op een landingspagina die aansluit bij het onderwerp van je advertentie.
Die pagina zal de bezoeker moeten overtuigen om de volgende stap te nemen, je product of dienst te kopen, contact met je op te nemen of een offerte te vragen. Is je pagina niet overtuigend genoeg of slecht gestructureerd dan zal je bezoeker snel weer afhaken en op zoek gaan naar een andere leverancier.
Bovendien speelt de waarde van je landingspagina ook een rol in de kwaliteitsscore die Google aan je advertenties geeft. Hoe beter je pagina, hoe hoger je kwaliteitsscore waardoor Google Ads je beter en vaker gaat tonen en je minder betaalt per klik.
Omdat we willen dat je echt het maximum resultaat haalt uit je Google Ads campagne, gaan we dus ook steeds je landingspagina's analyseren en indien nodig optimaliseren.

Starten met Google Ads, hoe gaat het in zijn werk?

Tijdens een eerste bespreking leer ik graag zo veel mogelijk over jouw bedrijf. Welke diensten of producten bieden jullie aan, wie behoort er tot jullie doelgroep en welke productgroepen wil je graag een boost geven.

Daarna gaan we aan de slag met een trefwoordenonderzoek. Welke zoekwoorden passen bij je aanbod en welke trefwoorden gebruiken je potentiële klanten op Google. Hier ligt de basis van je Google Ads campagne, de gebruikte zoektermen moeten immers zo goed mogelijk aansluiten bij de website en bij jullie prospect.

 

adwords structuur


Vervolgens maken we verschillende advertentiesets aan op basis van de productgroepen en creëren we per groep een aantal advertenties. Daarbij houden we rekening met de gekozen trefwoorden en zorgen we ervoor dat geïnteresseerden op de juiste landingspagina van de website terecht komen. In deze fase wordt je Google Ads campagne opgestart.

Eens je campagne gestart is, kunnen we aan de hand van de statistieken de prestaties van je advertenties constant evalueren en bijsturen. Die optimalisatie zorgt er voor dat je steeds een goede positie behoudt in de zoekresultaten zodat je steeds het maximum aantal kliks krijgt.
Zijn er nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads dan bekijken we of en hoe we die kunnen inzetten voor jouw bedrijf.
Maandelijks ontvang je een rapport met gedetailleerde resultaten van jouw campagne én we zitten regelmatig samen om te bespreken of er aanpassingen nodig zijn in functie van het budget of veranderingen binnen het bedrijf.

Je Google Ads account starten

Een veelgestelde vraag is wat een Google Ads campagne nu eigenlijk kost.
Het maandelijkse advertentietegoed bepaal je uiteraard volledig zelf. Je kan starten met 150€ en (al dan niet) langzaam opbouwen op basis van de resultaten. Maar je kan net zo goed starten met 1000€/per maand, afhankelijk van het budget dat jij wil of kan vrijmaken.
Daarnaast moet je rekening houden met een éénmalige startkost voor het opzetten van je campagne, het trefwoordenonderzoek en het optimaliseren van je landingspagina's. Een goede basis zorgt voor snelle resultaten, we besteden hier dan ook de nodige aandacht aan.
Eens je campagne goed loopt zal er maandelijks een beperkt bedrag in rekening worden gebracht voor het optimaliseren van je campagne. Die optimalisatie houdt het volgende in:

  • Regelmatige opvolging en controle
  • Controle kwaliteit van de zoekwoorden en optimalisatie.
  • Controle van de prijs per zoekwoord en eventuele aanpassingen in functie van de concurrentie
  • Controle advertenties, de advertenties die het minst goed lopen worden aangepast om betere resultaten te
    krijgen.
  • Opvolgen van nieuwe functies en updates zodat je advertenties mee evolueren.
  • Maandelijkse rapportage waarin je perfect de resultaten van je campagne kan opvolgen.

Het zijn echt niet alleen de grote bedrijven die adverteren op Google. Ook met kleine budgetten kan je via reclame op Google geweldige resultaten behalen. Stel dat je 300 Euro per maand kan besteden aan advertentiebudget en je haalt daar een omzet uit van 3300€, dan heeft elke geïnvesteerde Euro 11 Euro opgebracht, waar vind je nog zo'n rendement :-)!
Wil je graag weten hoe ik aan dat cijfer kom, klik dan hieronder op 'meer weten'.

Wil je graag een afspraak om te bespreken hoe Google Ads ook jouw omzet een boost kan geven, klik dan op 'starten met Ads' voor een vrijblijvend gesprek.

 

 AdWords jaAdWords twijfel

AdWords beeld 

Wil je meer weten over Google Ads en wat deze tool kan betekenen voor jouw bedrijf?
Laat hieronder je gegevens achter voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Naam:
Firma:
E-mail adres:
Telefoonnummer:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ik help mijn klanten constant te groeien door het uitbouwen van hun online zichtbaarheid.

Contacteer mij op:

+32 495 164 799
martine@id4web.be

 

Online Marketing voor KMO’s
die de #1 positie in hun markt willen verzilveren.

Word Top of Mind bij je ideale klant, claim je expertstatus en verhoog je omzet en winst.

Ja, Ik wil graag kennismakenMartine Van der Perren marketingstrateeg 02

Ben jij klaar om je te profileren als de beste in je markt?

Ben je overtuigd van het belang van onderscheidende marketing om dat te realiseren?

Ben je op zoek naar een systeem dat herhaalbaar, schaalbaar en meetbaar is en je bedrijf helpt groeien?

Vraag dan nu je gratis kennismakingsgeprek aan.

Let op. Per week is er slechts ruimte voor twee mensen die een gratis kennismakingsgesprek hebben aangevraagd. Dat betekent dat ik een selectie dien te maken uit de aanvragen die binnenkomen. Daarom hieronder een korte vragenlijst die me helpt zicht te krijgen op jou en je bedrijf. 

Voornaam Achternaam

Telefoonnummer E-mail adres

Website url

Welke diensten of producten bied je aan?

Hoe lang bestaat het bedrijf al?

Welke inspanningen doe je al op vlak van marketing?

Investeer je al in online advertenties en zo ja, wat is de maandelijkse investering?

Wat werkt vandaag de dag goed voor je?

Wat is voor jou de grootste uitdaging op het vlak van marketing?

Welk resultaat verwacht je van onze samenwerking?

Hoe belangrijk is dat resultaat voor jou? (1 tot 10)

1: helemaal niet belangrijk, 10: uitermate belangrijk

Welke investering is het je waard om een sterke marketingstrategie te ontwikkelen?

Tussen 0 en 500 Euro per maand  - Tussen 500 en 2000 Euro per maand – Tussen 2000 en 4.000 Euro per maand

Versturen

Na aanmelding voor een Gratis Kennismakingsgesprek ontvang je wekelijks waardevolle marketingtips om meer resultaat te halen uit je online marketing.

 

 

Google Ads is voor veel bedrijven een fantastische tool om meer bereik te realiseren via internet. 
Het grote voordeel van adverteren op Google is immers dat je jouw doelgroep bereikt op het moment dat ze effectief op zoek zijn naar jouw dienst of product.

Maar ik kan me voorstellen dat je nog met enkele vragen zit. Misschien vind je het moeilijk om in te schatten hoeveel potentiële klanten je maandelijks kan bereiken met Google Ads en hoeveel extra omzet dat kan betekenen.

adwords ebook front

 

In dit ebook toon ik je een aantal concrete cijfers en ik geef je een eenvoudig stappenplan om te berekenen wat Google Ads voor jou kan betekenen.
Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je krijgt onmiddellijk toegang tot dit e-book.

Naam:
E-mail adres:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uiteraard kan je mij ook steeds contacteren via:

+32 495 164 799
martine@id4web.be

Het doel van online marketing is simpel: meer resultaat halen met je website en je inspanningen op sociale media.

Misschien klinkt online marketing moeilijk en duur en denk je dat het alleen voor de grote bedrijven bestemd is?
Toch niet, elk klein bedrijf en elke freelancer kan met online marketing aan de slag, afgestemd op jouw doelstellingen en budget en rekening houdend met wat haalbaar en realiseerbaar is.

Wat doet een goed marketingplan voor je business ?

  • je bereikt zeer gericht je doelgroep
  • je scoort beter in de zoekmachines en krijgt meer bezoekers op je website
  • je weet perfect welke middelen je kan inzetten om steeds nieuwe prospecten te bereiken
  • je onderhoudt contacten met prospecten en klanten
  • je verspilt geen tijd meer aan overbodige kanalen
  • je zet je marketing budget optimaal in
  • je verhoogt je omzet en geeft je bedrijf een boost

 

Hoe ik je help met het opzetten van een online marketing strategie:

Elk bedrijf is anders en daarom help ik je graag met het verbeteren van je online zichtbaarheid op een manier die het best past bij jouw bedrijf.
Meestal vertrekken we vanuit een grondig analyse van de website, die vormt immers de basis van je online marketing. Op basis van die analyse bekijken we alle mogelijkheden om hoger te scoren in de zoekmachines zodat je beter vindbaar wordt voor potentiële klanten. Daarnaast bekijken we welke tools, kanalen en technieken het best passen bij jouw bedrijf en doelgroep en hoe we jouw online marketing kunnen verbeteren zodat je meer resultaat haalt op minder tijd.

Ga je bij voorkeur zelf aan de slag dan kan je bij ons terecht voor advies en opleiding.
Heb je te weinig tijd om zelf je online marketing-kanalen te onderhouden, dan zit ik graag met je samen om te bekijken hoe we efficiënt kunnen samenwerken en welke onderdelen ik van je kan overnemen.

Deze strategieën zetten we voor je in:

e mailmarketing

 

Email marketing
Laat je e-maillijst constant groeien en spreek elke doelgroep aan met de juiste content.

content marketingContent marketing
Content is King. Geef je bezoekers relevante en waardevolle informatie, overtuig ze van je expertise en zorg ervoor dat prospecten sneller voor je kiezen.

 

SEO

SEO of zoekmachineoptimalisatie
Door je website te optimaliseren ga je hoger scoren in de zoekresultaten en wordt je online beter vindbaar voor jouw doelgroep.

 

 

conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie
We verbeteren je website zodat die beter aansluit bij de behoefte van je potentiële klant. Het doel? Meer inschrijvingen, meer verkoop, meer contacten,...  meer conversie dus, in functie van jouw doelstellingen.

 

AdWords

Google Ads of adverteren op Google
Bereik de juiste mensen door te adverteren op Google. Ik zet je Google Ads campagnes op en optimaliseer ze voor betere resultaten.

Meer over Google Ads.

 

sociale media

 

Sociale media

Leg contacten met prospecten en blijf onder de aandacht van je klanten met behulp van sociale media.

advertentiecampagnes

 

Advertentiecampagnes op sociale media
Breng de juiste boodschap aan de juiste doelgroep en geef je omzet een boost.


Wil je liefst zelf aan de slag gaan?
Download dan alvast mijn Gratis eboek 'Haal meer uit je online Marketing' en ontdek op welk punten jouw marketing kan verbeterd worden.

Geen zin om alles zelf uit te zoeken?
Maak dan gebruik van de Quickscan of de volledige SEO Check waarin ik jouw website grondig analyseer.
Wil je graag een analyse en advies van je volledig online marketing, kies dan voor de marketing scan.


Quick scan

Je ontvangt een korte video met mijn feedback op je website en de belangrijkste verbeterpunten om beter vindbaar te worden in Google.

 

120 Euroquickscan aanvragen

 


 

SEO scan

Je ontvangt een scan van je website met analyse en advies op 50 punten, waaronder:

• technische aspecten
• structuur
• content en teksten
• metadata
• wetgeving
• en nog veel meer...

 

390 Euro SEO scan aanvragen

incl. persoonlijke bespreking


Marketing scan

Je ontvangt een volledig scan van je website aangevuld met advies voor het optimaliseren van je online marketing zodat je meer resultaat haalt met je website en gaat groeien via internet.

• alles wat in de SEO scan zit
• analyse en advies gebruik social media
• analyse en advies customer journey
• strategieën om je bedrijf te laten groeien via internet

 

550 Euro marketing scan aanvragen
incl. persoonlijke bespreking


Heb je nog vragen?
Ben je niet zeker welk plan voor jou het meest geschikt is?
Vraag dan hieronder je 'Gratis kennismakingsgesprek' aan en ik neem binnenkort contact met je op.

gratis kennismakingsgesprek