link building

Is linkbuildinglinkbuilding

Het doel van link building is om meer bezoekers op de website te krijgen door relevante links op andere sites die naar de eigen site verwijzen. Hoe meer links op andere sites naar de eigen website verwijzen, hoe interessanter die is volgens Google. Daardoor komt hij ook hoger te staan in de ranking.
nog belangrijk?

Over het belang van linkbuilding vind je tegenwoordig heel uiteenlopende opinies. De één zweert er bij, de ander doet er niks mee.

Sowieso is het belang van backlinksbacklinks

Dit zijn links op andere websites die naar jouw site doorverwijzen. Waardevolle backlinks dragen nog steeds bij aan je populariteit en ranking in de zoekmachines al zijn ze niet meer zo belangrijk als in de begindagen van Google. Een backlink is momenteel alleen nog waardevol als het verband tussen de beide sites relevant is.

de voorbije jaren enorm gedaald waardoor externe linkbuilding zeker niet meer bovenaan je lijstje moet staan als het gaat over SEO
SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.

.

De eerste jaren telde Google immer het aantal backlinks naar je website om je site te beoordelen. Ondertussen is de kwaliteit van je backlinks belangrijker geworden dan de kwantiteit.

Schrijf reactie (0 Reacties)

laadsnelheid

Een snelle website is belangrijk voor Google

De snelheid van je website is een belangrijk onderdeel van je technische SEO
SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.

maar is vooral belangrijk voor een positieve bezoekerservaring.
Uit onderzoek blijkt namelijk dat een trage website of webshop één van de grootste frustraties is van websitebezoekers. Logisch, want we krijgen steeds meer informatie te verwerken en we hebben steeds minder tijd. Bovendien worden we met z'n allen alsmaar kritischer tegenover websites en webshops en haken we sneller af als onze ervaring niet optimaal is.

De laadtijd
laadtijd

Dit is de snelheid waarmee een website geladen wordt. Laadt je website te traag, dan haken je bezoekers af en gaan op zoek naar een ander site. Ook Google weet dit waardoor de laadsnelheid ook een belangrijke rankingfactor is. Controleer dus regelmatig de snelheid van je website en onderneem actie wanneer je belangrijke vertragingen opmerkt.
van je website verbeteren, levert je een aantal zeer belangrijke voordelen op:

  • betere ranking in Google
  • bezoekers blijven langer op je website hangen en bekijken meer pagina's
  • bezoekers gaan sneller over tot conversieconversie

    Conversie in online marketing wordt meestal uitgedrukt in percentage en gaat over het behalen van een bepaald vooropgesteld doel.
    Een mogelijk doel is bv dat bezoekers van je website zich inschrijven op je nieuwsbrief. Telkens wanneer een bezoeker die actie uitvoert, spreken we van een conversie. In dit geval betekent een conversiepercentage van 5% dat 5 op 100 bezoekers zich inschrijfven op je nieuwsbrief.
    of aankoop

Schrijf reactie (0 Reacties)

sitemap robotstxt

Een sitemap
sitemap

Dit is een overzicht van alle pagina’s binnen een website, te vergelijken met een inhoudsopgave in een boek. Naast een sitemap voor de bezoeker, die vaak in de footer staat, kan je ook een sitemap indien bij Google om je website sneller te laten indexeen.
en robots.txt file zijn eenvoudige hulpmiddelen om te communiceren met Google.

Wanneer je nieuwe content online zet, wordt die niet altijd onmiddellijk geïndexeerd door Google. In sommige gevallen kan dat zelfs behoorlijk lang duren.

Dat is niet zo vreemd als je weet dat er miljarden webpagina's online staan die allemaal moeten gevonden en geïndexeerd worden. Het kan dus gemakkelijk enkele weken duren voor Google jouw website of pagina gevonden heeft.

Hoe meer autoriteit je website heeft, hoe vaker Google zal langskomen om de wijzigingen te bekijken. Een bestaande website met veel bezoekers zal dus zijn nieuwe content veel sneller geïndexeerd zien dan een nieuwe website die nog maar net online staat.

Gelukkig hoeven we niet te gaan zitten wachten tot Google eens langskomt maar kunnen we Google een teken geven dat er nieuwe content klaarstaat om te indexerenindexeren

Waneer de zoekmachines je websitepagina’s indexeren, nemen ze die pagina’s op in hun database zodat die kunnen getoond worden als er een relevante zoekopdracht wordt geplaatst.


. De tools die we daarvoor gebruiken zijn de sitemap en de robots.txt file.

Schrijf reactie (0 Reacties)