In dit blogartikel gaat het eens niet over online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
maar wel over iets dat er heel nauw mee samenhangt, namelijk je logo en huisstijl.

Nu denk je misschien ‘wat heeft mijn logo met online marketing te maken’?
Wel, meer dan je denkt. Want een logo en huisstijl zijn enorm belangrijke onderdelen van je communicatie. Hieronder leg ik je uit waarom:

Waarom is je logo zo belangrijk?

1. Een goede eerste indruk maken

Online heb je ongeveer 2 seconden om een goede eerste indruk te maken en je potentiële klant ervan te overtuigen dat het de moeite waard is om je aanbod verder te bekijken.

Op dat moment kan een goede huisstijl het verschil maken. Een sterk logo in de juiste kleuren ondersteunt jouw aanbod. Klopt je uitstraling niet met je dienst of product dan ben je die prospect binnen die 2 seconden weer kwijt.

2. Herkenbaarheid

Je logo is het symbool waardoor je merk of bedrijf herkenbaar wordt. Trek jij je logo en huisstijl consequent door, dan gaan mensen steeds makkelijker de link leggen met je bedrijf en wat je doet.

3. Vertrouwen en loyaliteit

We worden overladen met prikkels waardoor consumenten, meer dan ooit, verlangen naar consistentie.
Groeit je bedrijf en wordt je logo steeds bekender dan ontstaat er ook een beeld van betrouwbaarheid. Denk bv aan merken zoals Nike. Zelfs al heb je nog nooit iets van Nike gekocht, je zal niet snel twijfelen aan de betrouwbaarheid. Het logo wordt dan een soort kwaliteitsgarantie.

Schrijf reactie (0 Reacties)

reviews blog

Sinds mensenheugenis is mond-aan-mondreclame een zeer efficiënte vorm van publiciteit. Alvorens een product te kopen, een hotel te boeken of een restaurant te reserveren, weten we graag wat anderen ervan vinden. Het is dus logisch dat online reviews een grote invloed hebben op ons koopgedrag.

Daarom zijn in de toeristische sector websites als booking.com en tripadvisor zo populair. Maar ook op sites buiten de reissector wordt er alsmaar vaker met online reviews gewerkt. Denk aan websites zoals bol.com of coolblue waar bij elk product beoordelingen getoond worden. Sommige sites gaan zelfs nog een stapje verder.  Op modesite Zalando bijvoorbeeld kan je dankzij de commentaren ook gemakkelijk zien of een kledingstuk groot of klein uitvalt. Handig als je twijfelt tussen 2 maten.

Schrijf reactie (0 Reacties)

verband hosting SEO

Wat is hostinghosting

Webhosting is een dienst waarbij webruimte ter beschikking wordt gesteld zodat je website online kan getoond worden.
?

Om je website op het internet te plaatsen, heb je naast een domeinnaam
domeinnaam

Een domeinnaam is de omschrijving van een IP-adres en is meestal opgebouwd uit een subdomein (www), de eigenlijke naam (domein) en de extensie (.be). De keuze van een domeinnaam is belangrijk en kan zowel een trefwoord bevatten als bv de naam van je bedrijf. Kies steeds een domeinnaam die gemakkelijk te onthouden is en goed leesbaar is.
ook een hosting nodig
. De hosting provider kan je vergelijken met een gastheer die je website een goede en veilige thuis biedt.

Een goede hostingproviderhostingprovider

Een hostingprovider is een bedrijf dat hosting aanbiedt of webruimte ter beschikking stelt zodat uw website online kan getoond worden.
zet je site op een sterke server die niet alleen een supersnelle internetverbinding garandeert, maar ook over een goede virusbeveiliging en data back-up beschikt. Zij 'verhuren' dus schijfruimte die uitgedrukt wordt in MB of GB.

Waarom is goede hosting belangrijk voor Google?

Google gebruikt een algoritme van meer dan 200 factoren om websites en webshops te beoordelen. Niet alle factoren worden door Google openbaar gemaakt maar de belangrijkste zijn wel algemeen bekend.

Schrijf reactie (0 Reacties)