contentkalender

Waarom is content zo belangrijk?

Alles is content.  Dit blogartikel, een how-to filmpje op YouTube, een infographicinfographic

Een andere benaming voor infographic is datavisualisatie. Het is een geheel van tekst en afbeelding dat gebruikt wordt om snel en efficiënt informatie over te brengen. Die kan bestaan uit één of meerdere grafieken of schema’s in combinatie met tekst. De afbeelding is altijd een visualisatie van de tekst. Daardoor is het onmiddellijk duidelijk waar die over gaat.
of een podcast, allemaal content.
Content is immers niets meer dan de verzamelnaam voor alle manieren om informatie te delen.

Over het algemeen is contentmarketing niet gericht op directe sales maar op het informeren van je doelgroep
doelgroep

Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
.
Kijk de vragen waar jouw doelgroep mee zit? Tegen welke problemen lopen ze aan? Door daar content rond te maken, bereik je jouw potentiële klant en toon je dat jij de expert bent.

Regelmatig nieuwe content maken is belangrijk om goed gevonden te worden in Google en om online resultaten te halen.
Maar hoe hou je het vol om telkens weer nieuwe content te blijven maken?

Schrijf reactie (0 Reacties)

rsponsive 1

 

Sinds een aantal jaren is mobielvriendelijkheid één van de belangrijkste factoren als je goed wil scoren in de Google zoekresultaten.
De reden is dat steeds meer mensen informatie zoeken op mobiele apparaten en Google wil die bezoekers alleen websites voorstellen die ook geschikt zijn voor die apparaten.
Heb je geen responsive website dat zal Google je al niet meer vertonen in de mobiele zoekresultaten maar ook op desktop zal mobielvriendelijkheid steeds meer invloed hebben op je ranking.

Schrijf reactie (1 Reacties)

online zichtbaarheid 1

 

Realistische verwachtingen bij de start

Uiteraard verwacht je resultaten als je start met online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
maar zijn je verwachtingen wel realistisch?

Online marketing gaat uiteindelijk over het opbouwen van je online zichtbaarheid en dat vraagt tijd. Een eerste Facebookcampagne van enkele dagen zal geen 20 nieuwe klanten opleveren, je nieuwe website zal niet onmiddellijk hoog scoren in Google.

In het begin zal je tevreden moeten zijn met kleine successen, een aantal extra likes, nieuwe adressen op je e-maillijst of een blogartikel dat vaak gedeeld wordt. Maar als je het de tijd geeft om te groeien, kan je een stabiele basis uitbouwen die je steeds nieuwe klanten oplevert.

Schrijf reactie (0 Reacties)