trefwoorden sleutelposities

 

Zijn trefwoorden echt de gouden sleutel?

Wil je beter gevonden worden in de Google zoekresultaten dan spelen je trefwoorden inderdaad een zeer belangrijke rol.
Eerst en vooral moet je natuurlijk weten wat jouw belangrijkste trefwoorden zijn. Daarover schreef ik eerder al een blogartikel 'De juiste zoekwoorden kiezen'.

Maar net zo belangrijk als het kiezen van de juiste trefwoorden, is het verwerken van die trefwoorden in je website. Bij elke zoekopdracht moet Google namelijk gaan zoeken welke webpagina’s het beste antwoord geven en moet hij die pagina’s gaan rangschikken.

Door je zoekwoorden op de juiste posities te plaatsen, weet Google sneller waar je pagina over gaat waardoor je beter geïndexeerd wordt.

We gebruiken cookies op onze website om de beleving op onze website te verhogen. Daarnaast plaatsen we ook cookies van veilige en betrouwbare partners om aanbiedingen te tonen die voor jou interessant zijn. Accepteer je het plaatsen van veilige en betrouwbare cookies, ga dan verder met browsen op onze website. Privacy Policy

Schrijf reactie (0 Reacties)

reviews blog

Sinds mensenheugenis is mond-aan-mondreclame een zeer efficiënte vorm van publiciteit. Alvorens een product te kopen, een hotel te boeken of een restaurant te reserveren, weten we graag wat anderen ervan vinden. Het is dus logisch dat online reviews een grote invloed hebben op ons koopgedrag.

Daarom zijn in de toeristische sector websites als booking.com en tripadvisor zo populair. Maar ook op sites buiten de reissector wordt er alsmaar vaker met online reviews gewerkt. Denk aan websites zoals bol.com of coolblue waar bij elk product beoordelingen getoond worden. Sommige sites gaan zelfs nog een stapje verder.  Op modesite Zalando bijvoorbeeld kan je dankzij de commentaren ook gemakkelijk zien of een kledingstuk groot of klein uitvalt. Handig als je twijfelt tussen 2 maten.

We gebruiken cookies op onze website om de beleving op onze website te verhogen. Daarnaast plaatsen we ook cookies van veilige en betrouwbare partners om aanbiedingen te tonen die voor jou interessant zijn. Accepteer je het plaatsen van veilige en betrouwbare cookies, ga dan verder met browsen op onze website. Privacy Policy

Schrijf reactie (0 Reacties)

bouncepercentage

BouncepercentageBouncepercentage

Is het percentage bezoekers dat op je website landt maar weer vertrekt zonder te klikken of een andere pagina te bekijken. Een hoog bouncepercentage is nadelig voor je ranking op Google.
staat voor het percentage bezoekers dat op je website landt maar weer vertrekt zonder te klikken of een andere pagina te bekijken.

Vraag is waarom die bezoeker zo snel weer weg is?
Was je website niet aantrekkelijk genoeg, was de inhoud niet wat de bezoeker verwachtte of duurde het laden te lang?
Je hoort het al, een hoog bouncepercentage kan er op wijzen dat er iets mis is.

Maar wat is een hoog bouncepercentage?

  • <20% is extreem goed
  • 20-40% is zeer goed
  • 40-60% is het meest voorkomend
  • 60-80% is hoog
  • >80% is problematisch

Een bouncepercentage van om en bij de 40% is dus een goed gemiddelde.

We gebruiken cookies op onze website om de beleving op onze website te verhogen. Daarnaast plaatsen we ook cookies van veilige en betrouwbare partners om aanbiedingen te tonen die voor jou interessant zijn. Accepteer je het plaatsen van veilige en betrouwbare cookies, ga dan verder met browsen op onze website. Privacy Policy

Schrijf reactie (0 Reacties)