10 tips voor een perfect profiel op LinkedIn
- Details
Wat is LinkedIn?
LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk en is momenteel het grootste professionele netwerk ter wereld met zo'n 675 miljoen gebruikers. Ook in België is dit platform zeer populair met 3 miljoen gebruikers waarvan gemiddeld 50% er ook actief gebruik van maakt.
Als gebruiker kan je een profiel opstellen met daarop je huidige en vorige werkzaamheden, je opleidingen en vaardigheden. Het is dus een soort visitekaartje en CV maar het is nog veel meer dan dat, het is vooral ook een heel krachtige manier om je te profileren als expert, je online zichtbaarheid te verhogen en nieuwe contacten te leggen met potentiële klanten.
Hoe kan je LinkedIn inzetten?
LinkedIn kan je in de eerste plaats inzetten om in contact te blijven met je bestaande relaties. Laat zien waar je mee bezig bent, deel waardevolle content en reageer ook regelmatig op de updates van je netwerk.
Daarnaast kan je het kanaal gebruiken om je netwerk uit te breiden en nieuwe contacten te leggen.
Lees meer: 10 tips voor een perfect profiel op LinkedIn
Schrijf reactie (0 Reacties)25 tips om meer bezoekers op je website te krijgen.
- Details
Of het nu gaat om een website, een webshop of een blog
blog
Een blog of weblog is een online dag- of logboek dat op regelmatige basis door de blogger (schrijver) geactualiseerd wordt. Het kan ook een nieuwtjes platform zijn op een website. Blogs worden meestal chronologisch gepost, met het meest recente artikel bovenaan. Er kunnen in een blog behalve tekst ook afbeeldingen of video’s voorkomen. Afhankelijk van de schrijver en het onderwerp kan een blog tot duizenden bezoekers per dag hebben.
, iedereen wil meer bezoekers op zijn website, liefst véél meer.
Maar hoe doe je dat?
Er is helaas geen good for all antwoord en daarom geef ik je hieronder mijn 25 beste manieren, zodat je kan kiezen wat best past bij jouw aanbod.
Inhoudstafel:
- Word actief op social media
- Adverteer op social media
- Gebruik Google Ads
Google Ads
Google Ads is een advertentieprogramma van Google waarmee je een advertentie kan plaatsen in de zoekresultaten van Google. Die wordt getoond op basis van zoekwoorden die ingebracht worden. Je herkent de Ads aan het woordje “advertentie” en ze verschijnen zowel bovenaan als onderaan de organische (of onbetaalde) zoekresultaten.
- Maak gebruik van video
- Start een podcast
- Geef cadeautjes aan je bezoekers
- Optimaliseer je metadata
- Schrijf goede content
- Optimaliseer je website voor een hogere ranking in Google
- Begin te bloggen
- Maak je content deelbaar voor je bezoekers
- Neem deel aan forums
- Maak gebruik van affiliate marketing
- Start met e-mailmarketing
e-mailmarketing
E-mail marketing is een krachtige vorm van direct marketing waarmee je op een eenvoudige en persoonlijke manier producten of diensten kan promoten via e-mail. Het is een goedkope en snelle manier om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te overtuigen om tot actie over te gaan (bv kopen) en relaties met klanten te beheren.
- Vergeet offline-marketing niet
Lees meer: 25 tips om meer bezoekers op je website te krijgen.
Schrijf reactie (0 Reacties)Online adverteren, kies de juiste kanalen.
- Details
Waarom online adverteren?
Online kan je niet alleen een enorm groot publiek bereiken maar je kan ook heel precies de juiste doelgroep
doelgroep
Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
aanspreken. Natuurlijk is het ideaal als dat organisch lukt, zonder te betalen voor advertenties, maar in de praktijk wordt dat steeds moeilijker.
Niet alleen grote ondernemingen maar ook kleine bedrijven maken daardoor steeds meer gebruik van online advertentiecampagnes.
Je kan dat natuurlijk zien als iets negatief omdat je er budget moet voor vrij maken maar als we vergelijken met de tijd waarin we enkel gedrukte advertentiecampagnes konden lanceren, dan zien we dat online campagnes toch een heleboel voordelen bieden:
Lees meer: Online adverteren, kies de juiste kanalen.
Schrijf reactie (0 Reacties)