onlinemarketing id4web

Wat is Online Marketing?

Het doel van online marketing is simpel: meer resultaat halen met je website en je inspanningen op sociale media. Het is veel meer dan het online zetten van een website en af en toe iets posten op social media. Het gaat over het opzetten van een systeem waardoor potentiële klanten je gemakkelijker online vinden en goesting krijgen om bij jou te kopen of met jou te gaan samenwerken.

Zorg voor een sterke website.

Je online inspanningen vallen of staan met de kwaliteit van je website. Bij alles wat je online doet, zal je immers regelmatig verwijzen naar je website, dat is immers meestal ook de plaats waar de conversie gebeurt.
Daarom starten we meestal met het optimaliseren van je website voor we een volledig online marketingplan gaan uitwerken.

Welke strategieën kan je inzetten?

Elk bedrijf is anders, er bestaat helaas geen good-for-all marketingplan. Afhankelijk van jouw doelen, je product of dienst bekijken we welke tools, kanalen en technieken we kunnen inzetten en hoe we een marketingsysteem kunnen creëeren dat voor jou gaat werken.

Dit zijn een aantal strategieën die we kunnen inzetten in jouw marketingplan:

  • e-mailmarketing
  • contentmarketing
  • zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • conversie optimalisatie
  • online adverteren via Google Ads en/of via social media
  • een goed en consequent gebruik van sociale media

Belangrijk is dat al die kanalen op elkaar afgestemd zijn en elkaar versterken, zodat ze een echt systeem gaan vormen. Pas dan zal jouw online marketingstrategie ook echt resultaat gaan opleveren.

 

 

Verwante artikels:

Wat is online marketing?
Als bedrijf is het belangrijk om online gevonden te worden op het moment dat iemand op zoek gaat naar jouw dienst of product.
De beste manier om dat te realiseren is door het bouwen van een echte strategie waarin de verschillende kanalen elkaar ondersteunen. In dit artikel leg ik uit hoe je zo’n strategie opbouwt.

Bescherm je beelden tegen diefstal.
Lukraak beelden van anderen van het internet plukken voor eigen gebruik is verboden. Je wil natuurlijk ook jouw beelden niet zien prijken op de website van de concurrentie zonder dat je daar toestemming voor gaf. Er is een methode waarmee je kan zien wat er met je afbeeldingen gebeurt.

Een marketingplan maken, is dat nodig?
We zijn voorstander van een goed marketingplan. Dat zorgt er namelijk voor dat er minder ups en downs zijn in je bedrijf en je aanhoudend nieuwe prospecten aanspreekt. Het helpt je ook om een overzicht te vormen van je online en offline inspanningen. Op die manier kun je acties op elkaar afstemmen om een gewenst resultaat te behalen.

Doelen bepalen voor je website.

Als ik met ondernemers praat over hun website en SEO




dan ligt de focus vaak op het aantrekken van zoveel mogelijk bezoekers naar de website. Het lijkt logisch, hoe meer bezoekers, hoe meer resultaat. Maar is dat wel zo?
Want wat als die bezoekers massaal je website weer verlaten zonder iets te doen? Dan was het allemaal verspilde moeite, toch? Je hebt dan wel veel bezoekers, maar je bent geen stap vooruit geraakt en je hebt niks verdiend!

De Contentkalender die je tijd bespaart, zo begin je eraan.
De contentkalender is één van mijn  belangrijkste tools als het gaat over contentmarketing. Lees hier mijn tips om regelmatig nieuwe content te producteren en download gratis mijn contentkalender.

Google SEO voor kleine ondernemingen, vergeet te duur of te moeilijk.
Search Engine Optimization heeft als doel je website beter vindbaar te maken in de zoekmachines. Vooral kleine ondernemingen denken vaak dat SEO moeilijk of duur is. In dit artikel laat ik je zien waarom dat niet zo is.

Het belang van een sterke website.
Wie echt resultaat wil halen met online marketing heeft een sterke website nodig. Hij is namelijk het centrum van je online inspanningen, de plaats waar je je prospecten aanspreekt en ze overtuigt om contact met je op te nemen. Alle wegen leiden naar je website, dus zorg ervoor dat hij scoort.

Juiste zoekwoorden kiezen.
Om meer resultaat te halen uit je online marketing is het zinvol eerst te onderzoeken welke zoekwoorden je het beste gebruikt voor jouw dienst of product. Ze vormen namelijk de basis voor de structuur en de content op je website. Zelfs voor het optimaliseren van je afbeeldingen gebruikt je best de juiste zoekwoorden.

Krijg meer bezoekers op je website!
Een goede website die jouw kernboodschap duidelijk verkondigt, is een must. Hij is gebruiksvriendelijk en biedt de bezoeker betekenisvolle content. Verder zijn er veel mogelijkheden om bezoekers naar je website te krijgen.

Meer resultaat met je online advertenties? Start met remarketing!
Dankzij remarketing kan je mensen die je website bezocht hebben opnieuw aanspreken met een gerichte advertentie. Lees hier hoe je dankzij remarketing meer resultaat haalt uit je campagnes.

Online marketing en realistische verwachtingen.
De resultaten van online marketing hangen af van een boel factoren zoals budget, termijn, doelgroep enz. Lees hier wat je mag verwachten op korte en lange termijn.

10 tips voor een succesvolle webshop
Zin om met een webshop te starten? Lees dan eerst deze 10 belangrijke tips voor een succesvolle webshop.

Virtuele rondleiding maken van je bedrijf.
Geef de bezoekers van je website de kans om een virtuele wandeling door je bedrijf te maken. Potentiële klanten krijgen op die manier al een idee van de sfeer van je zaak waardoor je ze sneller kan overtuigen om langs te komen of te reserveren.

Waarom je naast een webdesigner ook een SEO specialist nodig hebt.
De meeste webdesigners hebben geen uitgebreide kennis van SEO waardoor je website dus niet de gewenste resultaten zal opleveren. Een SEO-specialist helpt je meet het optimaliseren van je website, zowel voor de zoekmachines als voor de bezoeker.

Wat is affiliatie marketing en word je er slapen rijk mee?
Affiliatie marketing is een vorm van online marketing door advertenties van anderen op je website te publiceren. Je ontvangt daarvoor een vergoeding die afhankelijk is van het aantal klikken op die links. Maar levert het echt veel op?

Wat is online marketing en hoe haal je er resultaat mee?
Met online- of internet marketing kan je marketing doelen bereiken via het internet. De belangrijkste kanalen zijn hierbij SEO, online adverteren, sociale media en e-mailcampagnes.

 

TOOLS

Pop-ups gebruiken ja of nee?
Wat is het nut van pop-ups, hoe kan je ze minder irritant maken en welke impact hebben ze? We geven je goede tips voor een doeltreffend gebruik ervan.

 

 

nieuwsbrieven

Wat is e-mailmarketing?

Waarschijnlijk klinkt de term "nieuwsbrief" je bekender in de oren, maar dat woord heeft helaas een negatieve ondertoon gekregen door al de spam die we dagelijks ontvangen. Nochtans is e-mailmarketing nog steeds een zeer krachtige tool om contact te houden met bestaande klanten en om een relatie op te bouwen met leads. Bovendien is e-mailmarketing goedkoper dan mailings via de post waar kosten voor drukwerk en portkosten hoog kunnen oplopen.

Waarom is e-mailmarketing zo belangrijk?

Onderzoek wijst uit dat e-mailmarketing nog steeds de tool is die het meeste conversie oplevert maar je moet er wel op een doordachte manier mee omgaan. Stuur je constant commerciële boodschappen naar je contacten, dan zal dat snel ervaren worden als spam.

Kies daarom steeds voor een slimme en doordachte strategie om je e-mail campagne op te bouwen:

  • wie is je doelgroep?
  • welke info is relevant voor je doelgroep?
  • op welk moment verzend je je nieuwsbrief?

Het grootste voordeel van e-mailmarketing is de meetbaarheid. De statistieken van de mailserverproviders geven je inzicht in hoeveel ontvangers je mail geopend hebben en hoeveel klikken je links gegenereerd hebben. Zeer waardevolle informatie om je e-mailmarketing constant te verbeteren.

Toon je expertise

Het doel van e-mailmarketing is meestal de verkoop van een service of een product, maar wanneer de mails telkens alleen maar commercieel zijn opgebouwd, heeft de lezer er snel genoeg van. Prop daarom niet elke e-mail vol met commerciële praatjes, maar zet er gratis informatie in, tips en tricks waarmee je een vertrouwensband met de lezer opbouwt. Ga uit van de 80-20 regel, 80% tips en informatie, 20% verkoop, dan heb je een goede basis.

Bouw een mailinglijst op

Een mailinglijst krijgt pas echt waarde als hij opgebouwd is uit 'warme' contacten of mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw dienst of product. Mailinglijsten kopen, raden we daarom in de meeste gevallen ook af.

Een goede manier om een relevante mailingslijst op te bouwen is het plaatsen van een opt-in formulier op je website waarbij je iets weggeeft in ruil voor een naam en e-mailadres. Dat kan bv een e-boek zijn, een korte video-cursus, een trialversie of zelfs een kortingbon voor je webshop. Je weggever moet iets zijn dat je doelgroep echt graag wil, zodat hij met plezier zijn e-mailadres achterlaat.

Do's en dont's

Met de komst van de nieuwe privacywet (GDPR) zijn de regels voor e-mailmarketing strenger geworden. Je mag niet zomaar e-mailadressen verzamelen van websites of sociale media en die vervolgens op je mailinglijst zetten.

Wat mag wel:

  • algemene adressen zoals info@ mag je aanspreken via mail. Helaas zijn dat vaak de minder goede adressen en belandt je mail vaak niet bij de juiste persoon.
  • klanten mag je steeds aanspreken via mail tenzij ze hebben aangegeven geen mails (meer) te willen ontvangen
  • mensen die expliciet toestemming hebben gegeven om mails te ontvangen (bv via je opt-in formulier) mag je toevoegen aan je lijst tot ze eventueel opnieuw uitschrijven.

Stuur nooit een e-mail campagne uit via je eigen mailbox (bv Outlook) dan ben je aan het spammen en loopt je het risico dat je provider je mailadres gaat blokkeren met een hoop miserie als gevolg. Bovendien komt je mail bij heel wat ontvangers dan automatisch in de spam terecht waardoor je inspanningen verloren gaan. Door gebruik te maken van een mailserprovider kan je veilig grote hoeveelheden mails versturen en beschik je bovendien over statistieken die het mogelijk maken de resultaten van je e-mailmarketing te analyseren en bij te sturen.

Er zijn heel wat tools op de markt voor het versturen van nieuwsbrieven. Eén van de meest bekende is waarschijnlijk Mailchimp, maar de laatste jaren is vooral Active Campaign of de Nederlandstalige tegenhanger Mailblue steeds populairder geworden.

 

Verwante artikels:

e-mailmarketing, 10 tips naar meer succes!
Het is belangrijk om zorgvuldig om te gaan met je e-mailmarketing, zodat ze niet als spam aanzien worden. Hier de 10 belangrijkste basisregels voor het succesvol versturen van je nieuwsbrieven.

Hoe je dankzij een opt-in formulier een e-maillijst uitbouwt
Je wil dat bezoekers op je website hun e-mailadres achterlaten zodat je hen daarna kan contacteren. De beste manier om dit te bereiken is met een weggever. Je 'geeft' de bezoeker dus iets in ruil voor hun e-mailadres. In dit artikel ga ik dieper in op het uitbouwen van een mailinglijst op basis van een opt-in formulier.

 

 

 

google analytics

 

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis tool van Google en geeft je inzicht in de activiteiten op je website. Deze tool is onmisbaar voor iedereen met een website of webshop die zijn resultaten wil verbeteren. Door regelmatig de statistieken te raadplegen beschik je over een schat van informatie die je kan gebruiken om je website constant te optimaliseren en de concurrentie een stapje voor te blijven.

Hoe Google Analytics gebruiken?

Om je gegevens te koppelen aan Google analytics, moet je eerst een stukje code installeren op je website. Eerst maak je een nieuwe account aan, wat volledig gratis is. Vervolgens geef je op welke website je wil koppelen waarna je jouw unieke code krijgt. Die code moet geïnstalleerd worden in de <head> van je website. Zodra de code geïnstalleerd is, zie je dat de statistieken gevuld worden met informatie.

Waarom Google Analytics gebruiken?

De informatie die Google Analytics aanbiedt is enorm uitgebreid. Bepaal daarom eerst welke info voor jou belangrijk is. Welke cijfers zijn belangrijk om je doelen te meten en welke info is belangrijk om je website en online marketing op te volgen en te verbeteren.

Enkele voorbeelden van info die je uit Google analytics haalt:

  • hoeveel bezoekers je website heeft
  • uit welke regio je bezoekers afkomstig zijn
  • hoe die bezoekers op je website komen
  • welke pagina’s er het meest bekeken worden
  • hoe vaak je doelen bereikt worden via je website
  • en nog veel, veel meer....


Maak eventueel een dashboard met de belangrijkste statistieken, zodat je die op eenvoudige wijze kan raadplegen. Op die manier creëer je een tool die je helpt om van je website een echt marketing instrument te maken.


Verwant artikel:

Wat is Google Analytics en wat zijn de voordelen?
In dit artikel lees je meer over het installeren en gebruiken van Google Analytics.

Google Adwords

Wat is Google Ads?

Google Ads (het vroegere Adwords) is het betalende advertentieplatform van Google dat advertenties toont in de Google zoekresultaten. Meestal staan er bovenaan de pagina 4 advertenties, daaronder krijg je de organische of gratis zoekresultaten te zien en onderaan de pagina staan opnieuw een drietal advertenties. Los van de vermelding “Adv.” vallen die betaalde zoekresultaten nauwelijks van de organische te onderscheiden.

Hoe werkt Google Ads?

Bij elke zoekopdracht die wordt ingegeven, wil Google de meest relevante resultaten tonen, zowel organische als betaald. Trefwoorden vormen dus de basis van je Google Ads campagne. Bij het opzetten van een nieuwe campagne, kan je gebruik maken van de Google zoekwoordplanner voor de selectie van trefwoorden, synoniemen en zoekwoordcombinaties die relevant zijn voor jouw dienst of product. In Google Ads ga je die trefwoorden rangschikken in verschillende advertentiegroepen waar je vervolgens advertenties aan koppelt.

Telkens wanneer er iemand op je advertentie klikt, wordt er een bedrag in rekening gebracht, dat bedrag vertalen we in een cost-per-click (CPC). Die CPC zal voor elk trefwoord en elke sector verschillend zijn en is afhankelijk van verschillende factoren.

Google hanteert daarbij een kwaliteitsscore die kijkt naar de kwaliteit van je zoekwoord, advertentie en landingspagina. Daarnaast zal ook de concurrentie binnen je sector bepalend zijn voor de prijs die je betaalt per klik.

Dat betekent echter niet dat het hoogste budget altijd wint. Google beloont adverteerders die hun campagnes constant optimaliseren waardoor je zelfs hoger kan getoond worden dan die concurrent die veel meer budget spendeert.
Met een goed geoptimaliseerde advertentie zal je minder betalen voor een beter resultaat.

Waarom Google Ads?

  • Iedereen wil zijn website bovenaan in de zoekresultaten zien verschijnen. Helaas is de concurrentie vaak zo groot dat het moeilijk is om nog hoog te scoren via organische weg.
  • Cijfers tonen aan dat de meeste gebruikers niet verder kijken dan de eerste pagina van de zoekresultaten. 60% klikt op één van de eerste drie zoekresultaten.
  • Met Google Ads wordt je bovenaan getoond in de zoekresultaten en trek je bezoekers aan die actief op zoek zijn naar jouw dienst of product. Daardoor is Google Ads een uitstekende tool om op korte tijd meer resultaat te behalen.

Waar let je best op?

Een sterke website is de basis van alles wat je wil ondernemen met je bedrijf. Ook de resultaten van je Google Ads vallen of staan met de kwaliteit van je website. De kwaliteit van je landingspagina telt immers mee voor het bepalen van je kwaliteitsscore maar daarnaast moet die pagina ook voldoen aan de verwachtingen van je bezoeker. Je advertentie mag nog zo goed zijn en goed getoond worden, als je bezoekers zich niet aangesproken voelt op je website, zal je weinig resultaat boeken.Zorg er dus voor dat je website altijd up-to-date is en goed geoptimaliseerd.

 

Verwante artikels:

Wat is Google Ads en welke kosten kan ik verwachten?
In dit artikel vind je meer informatie over het gebruik van Google Ads en het interpreteren van de kwaliteitsscore. Ook budget en kosten van Google Ads komen hierin aan bod.

Online adverteren, Facebook of Adwords?
Vergeleken met drukwerk, biedt online adverteren heel wat belangrijke voordelen. Maar op welk kanaal gebruik je best,

Remarketing: meer resultaat met online advertenties.
Met remarketing bereik je mensen die jouw website eerder al bezochten. Die ga je aanspreken en uitnodigen om je website opnieuw te bezoeken.

 

Gratis Stappenplan

Ontdek in dit stappenplan hoe jij Google Ads kan inzetten voor jouw dienst of product en wat het je kan opleveren.

SEO 2018

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, of in het Nederlands: Zoekmachine Optimalisatie. Het is een verzameling van technieken, gericht op het verbeteren en optimaliseren van je website of webshop. Doel is het verhogen van de organische vindbaarheid van je website in de zoekmachines.

SEO kunnen we opdelen in drie grote groepen:

  • technisch
  • inhoud
  • reputatie

In het technische deel kijken we oa naar de snelheid en mobielvriendelijkheid van je website.
Onder inhoud gaan we kijken naar de kwaliteit van je teksten en het gebruik van afbeeldingen en video.
Reputatie gaat over het aantal backlinks naar je website en je online populariteit.

Techniek en inhoud zijn hierbij de belangrijkste onderdelen, die vormen de basis. Daarna kan je actief aan de slag met linkbuilding of je kan het aantal backlinks organisch laten groeien.

Wat wil Google?

Google wil in de eerste plaats de beste gebruikerservaring bieden en de beste antwoorden geven op een zoekopdracht. Google is de laatste jaren enorm geëvolueerd en wordt steeds beter in het tonen van de beste resultaten voor de zoekopdracht.

Daarom zijn de richtlijnen die Google ons geeft enorm waardevol bij het optimaliseren van websites. Als Google beslist om websites die niet mobielvriendelijk zijn niet meer te tonen in de Google zoekresultaten dan is dat omdat zij zien dat steeds meer mensen zoekopdrachten uitvoeren op tablet of smartphone. Is je website op dat moment niet mobielvriendelijk dan heeft het weinig zin om die nog te tonen aangezien mensen die toch niet goed kunnen bekijken op hun mobiel apparaat waardoor er enkel ergernis ontstaat.

De richtlijnen van Google laten ons constant zien wat websitebezoekers verwachten en hoe we onze website daar kunnen op inrichten.

Sterke websites

Een sterke website is de basis van je online marketing. Zorg er daarom voor dat hij voldoet aan de SEO-eisen, zowel technisch als inhoudelijk. Laat je een nieuwe website bouwen, kies dan een ontwikkelaar die ook kennis heeft van SEO zodat je website technisch van bij het begin voldoet. Voor bestaande websites is het nuttig om een SEO-audit te laten uitvoeren zodat je precies weet hoe je website kan geoptimaliseerd worden.
Onthoud daarbij steeds dat SEO geen éénmalig iets is, maar een langetermijnstrategie waar je constant aan moet werken.
Een website waaraan maanden of jarenlang niets werd veranderd, verliest zijn impact en zal niet bovenaan blijven in de ranking.

SEO checklist

Door te werken aan SEO verbeter je je online zichtbaarheid en de kwaliteit van je website. SEO bestaat uit meer dan 200 rankingfactoren. Om het je gemakkelijk te maken hebben wij de belangrijkste factoren opgelijst in deze gratis SEO checklist die je hier kan dowloaden.

 

 

Verwante artikels:

1. INHOUD

10 tips voor een goede landingspagina.
Niet elke bezoeker komt eerst op je homepage terecht. Zeker als je regelmatig adverteert via Google of sociale media komen bezoekers vaak binnen via specifieke landingspagina's. In dit artikel vertel ik je hoe je een succesvolle landingspagina bouwt.

10 tips voor een succesvolle blog.
Een blog is een geweldige manier om je expertise te tonen. Je wint het vertrouwen van je bezoekers door met kennis van zaken te schrijven over de onderwerpen die je doelgroep bezig houden en interesseren. In dit artikel geef ik je 10 tips om een succesvolle blog te schrijven.

12 tips voor een meertalige website
Waar moet je op letten wanneer je een website in meerdere talen wil aanbieden? Als je professioneel wil overkomen, is interessante content in een correct taalgebruik belangrijk. Doe daarom steeds een beroep op een professionele vertaler voor het omzetten van de originele content naar een andere taal. Verder zijn er een heleboel technische noden die we je graag uitleggen.

3 redenen waarom je wél regelmatig tijd moet besteden aan het updaten van je website.
Ondernemers investeren vaak een behoorlijk budget in het ontwikkelen van een nieuwe website, maar eens die online staat wordt er niet veel meer mee gedaan. Toch is het belangrijk om de content regelmatig te updaten of aan te passen. Lees in dit artikel waarom je regelmatig tijd moet besteden aan je website.

De 10 beste SEO tips
Met een hoog geïndexeerde website wordt het een stuk makkelijker om nieuwe leads te bereiken via online marketing. Daarom is SEO optimalisatie nodig voor je website. Het is trouwens helemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt, zeker niet nadat je deze tips hebt doorgenomen. Download gratis je SEO checklist!

Webteksten schrijven die resultaten opleveren
Goed scoren in de zoekresultaten zal alleen lukken wanneer je content brengt die relevant is voor jouw potentiële klant. Bepaal dus welk doel je wil bereiken met je tekst en voor wie je hem schrijft.

Hoe een goede domeinnaam kiezen?
Een domeinnaam is niet alleen je unieke adres op het internet, het is meestal het eerste wat mensen zien in de zoekresultaten. Een domeinnaam geeft een eerste indruk en kan bepalen of iemand wel of niet je website bezoekt.

Hoe slecht is duplicate content voor je ranking in Google?
Wanneer vrijwel dezelfde inhoud voorkomt op verschillende pagina's op het web, spreken we van duplicate content, wat nadelig kan zijn voor je ranking in de zoekmachines. Lees hier hoe je duplicate content kan voorkomen.

Hoe verwerk je trefwoorden in je website?
Om te weten welke zoekwoorden je het beste gebruikt, vertrek je vanuit het standpunt van de potentiële bezoeker. Welke woorden zou die gebruiken om op jouw website terecht te komen? Door die woorden op de juiste plaatsen te verwerken, help je Google om jouw website beter te indexeren. Maar hoe doet je dat?

Juiste zoekwoorden kiezen
Om meer resultaat te halen uit je online marketing is het zinvol eerst te onderzoeken welke zoekwoorden je het beste gebruikt voor je dienst of product. Zij vormen namelijk de basis voor de structuur en de content op je website. Zelfs voor het optimaliseren van je afbeeldingen gebruik je best de juiste zoekwoorden.

Waarom je naast een webdesigner ook een SEO specialist nodig hebt.
De meeste webdesigners hebben geen uitgebreide kennis van SEO waardoor je website dus niet de gewenste resultaten zal opleveren. Een SEO specialist helpt je met het optimaliseren van je website, zowel voor de zoekmachines als voor de bezoeker.

Waarom je website geen nieuwe klanten oplevert.
Haal jij ook geen resultaat uit je website en heb je geen idee wat de oorzaak is. Lees dan zeker dit artikel waarin ik de meest voorkomende oorzaken laat zien en hoe je ze oplost.

Welke metadata belangrijk zijn en hoe je ze schrijft.
Metadata krijg je te zien bij de resultaten van een zoekopdracht in Google. Het zijn korte tekstjes die ervoor zorgen dat mensen doorklikken naar jouw website en niet naar de concurrent.

Google SEO voor kleine ondernemingen, vergeet te duur of te moeilijk
Search Engine Optimization heeft als doel je website beter vindbaar te maken in de zoekmachines. Vooral kleine ondernemingen denken vaak dat SEO moeilijk of duur is, in dit artikel laat ik je zien waarom dat niet zo is.

Wat is een goede homepage?
Meestal komen bezoekers je website binnen via de homepage, de digitale inkomdeur. Daar krijgen ze ook de eerste indruk van je bedrijf en ontdekken ze wat je te bieden hebt. Zorg er dus voor dat de belangrijkste vragen van je bezoeker daar beantwoord worden en vermijd dat ze op zoek gaan naar je concurrent.

Wat is de ideale url?
Elke pagina heeft een eigen, specifieke url op het internet, maar waaruit bestaat zo'n url en hoe houd je die eenvoudig en leesbaar?

Waarom reviews echt belangrijk zijn.
Een nieuwe bezoeker op je website kent jou of je bedrijf nog niet en weet dus ook niet of je te vertrouwen bent. Je zal dus op één of andere manier zijn vertrouwen moeten winnen. Reviews helpen je hiermee.

25 tips om meer bezoekers op je website te krijgen.
Hoe trek je meer bezoekers naar je website? In dit artikel geef ik je mijn 25 beste manier om nu mee aan de slag te gaan.

 

2. TECHNISCH:

15 tips voor gebruiksvriendelijke webformulieren.
Gebruiksonvriendelijk invulformulieren liggen vaak aan de basis van een lage conversie. In dit artikel geef ik je 15 tips voor het verbeteren van je online formulieren.

Afbeeldingen optimaliseren voor het web.
Afbeeldingen worden vaak vergeten als het gaat over SEO, nochtans zijn afbeeldingen vaak de oorzaak van een te trage website, lees in dit artikel hoe je dat kan vermijden.

Een snelle website is belangrijk voor Google.
De snelheid van je website is een belangrijk onderdeel van technische SEO en is zeer belangrijk voor een positieve bezoekerservaring. Een trage website is namelijk één van de grootste ergernissen en frustraties van de bezoeker. Hoe snel moet hij zijn en hoe belangrijk is dat voor Google?

Een goede webstructuur is belangrijk.
De structuur van je website is net zo belangrijk als het fundament van je huis. Lees hier hoe je die structuur gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk maakt.

Een mobielvriendelijke website is pure noodzaak.
Omdat alsmaar meer mensen informatie zoeken op mobiele apparaten toont Google in de zoekresultaten alleen nog websites die ook gebruiksvriendelijk zijn op smartphone en/of tablet. Lees hier wanneer je website mobielvriendelijk is.

Een sitemap en robots.txt inzetten.
Met miljarden websites online kan het een tijdje duren voor Google jouw website gevonden en geïndexeerd heeft. Met de eenvoudige hulpmiddelen sitemap en robots.txt help je Google met het indexeren van je websitepagina's.

Footer en header van je website.
Je footer en header komen voor op elke pagina van je website en verdienen dus wat extra aandacht. In dit artikel laat ik je zien hoe je ze optimaliseert voor een betere gebruikservaring.

Het belang van interne linkbuilding.
Naast externe linkbuilding bestaat er ook interne linkbuilding waarbij we linken leggen tussen de verschillende pagina's van onze website. Waarom en hoe, lees je in dit artikel.

Stop met het zelf bouwen van een website!
Er bestaat heel wat software om zelf een website te bouwen en veel beginnende ondernemers vinden dit een ideale oplossing. Er zijn helaas meer nadelen dan voordelen aan een zelf gebouwde website.

Tips voor kwalitatieve linkbuilding.
Linkbuilding was in de beginjaren van Google één van de belangrijkste factoren voor je ranking in de Google zoekresultaten. Ondertussen is het belang van linkbuilding enorm gedaald. In dit artikel meer over de zin en onzin van linkbuilding.

Virtuele rondleiding maken van je bedrijf.
Geef bezoekers van je website de kans om een virtuele wandeling door je bedrijf te maken. Potentiële klanten krijgen op die manier al een idee van de sfeer van je zaak waardoor je ze sneller kan overtuigen om langs te komen of te reserveren.

Waarom je een 404 pagina moet voorzien op je website!
Een 404-pagina verschijnt wanneer een pagina niet meer gevonden wordt.  Heb je geen aangepaste 404-pagina voorzien dat ben je die bezoeker kwijt. Lees in dit artikel hoe je dat kan voorkomen.

De snelheid van je website testen.
De snelheid van je website is belangrijk voor een positieve gebruikerservaring maar ook voor je ranking in Google. In dit artikel vertel ik je hoe snel je website dan precies moet zijn en hoe je dat kan testen.

Het belang van een sterke website.
Wie echt resultaat wil halen met online marketing heeft een sterke website nodig. Hij is namelijk het centrum van je online inspanningen. De plaats waar je prospecten aanspreekt en ze overtuigt om contact met je op te nemen. Alle wegen leiden naar je website, dus zorg ervoor dat hij scoort.

Het belang van een goede hosting voor je SEO.
Een goede hostingprovider zet je site op een sterke server die niet alleen een supersnelle internetverbinding garandeert, maar ook over een goede virusbeveiliging en data back-up beschikt. Hosting heeft wel degelijk invloed op de ranking van je website in zoekmachines. Maar wat is hosting en welke oplossing kies je?

Pop-ups gebruiken, ja of nee?
Wat is het nut van pop-ups, hoe kan je ze minder irritant maken en welke impact hebben ze? We geven je goede tips voor een doeltreffend gebruik ervan.

Verlaag je bouncepercentage.
Een hoog bouncepercentage kan er op wijzen dat er iets mis is: is je website niet aantrekkelijk genoeg, was de inhoud niet wat de bezoeker verwachtte of duurde het laden te lang?
Hoe kan je ingrijpen.

 

3. WEBSHOP

10 tips voor een succesvolle webshop.
Zin om met een webshop te starten? Lees dan eerst deze 10 belangrijke tips voor een succesvolle webshop.

Verkoop meer met je webshop!
In het opzetten van een webshop kruipt veel tijd en energie en als die webshop dan eenmaal online staat, verwacht men vaak al heel snel een mooie verkoop. Maar dan blijkt dat de klanten de weg naar je webshop niet vinden en bestellingen komen al helemaal niet binnen. Wat is de oorzaak en wat kan je doen om het tij te keren?

 

4. WETGEVING

SSL certificaat, wat is het en waarom heb je het nodig?
Deze beveiliging van je internetverbinding is herkenbaar aan het gesloten hangslotje in de adresbalk. Met de nieuwe privacywet (GDPR) is dit certificaat verplicht geworden.

Is je website GDPR compliant?
Sinds 2018 is de nieuwe privacywetgeving voor het beschermen van persoonsgegevens van kracht. Ook voor je website houdt dit een aantal verplichtingen in. Lees hier hoe je in 6 stappen je website GDPR-compliant maakt.

 

5. GOOGLE:

Google Mijn Bedrijf inzetten voor meer online zichtbaarheid
Schrijf je in op Google Mijn Bedrijf! Het duurt amper vijf minuutjes en het verhoogt meteen je online zichtbaarheid. Niet alleen op Google Zoeken, maar ook op Google Maps. Je kan nuttige informatie tonen, zoals adres, telefoonnummer en openingsuren en klanten kunnen er hun ervaringen kwijt.

Wat is Google Analytics en wat zijn de voordelen?  
Zoals de naam doet vermoeden, helpt Google Analytics je met het analyseren van je website. Ontdek hier hoe deze tool je kan helpen met het verbeteren van je website en online marketingactiviteiten.

Wat is nu echt je positie in Google?
Zelf je bedrijfsnaam Googelen om te bepalen hoe hoog je website in de ranking verschijnt, is niet de juiste manier om je positie in Google te bepalen. Google weet namelijk dat jij geïnteresseerd bent in die site en zal die bij jou dus hoger tonen dan bij iemand die jouw bedrijf nog niet kent.  Ontdek hier hoe je wel te werk kan gaan om je ranking te bepalen.

Hoe een lokaal bedrijf verifiëren bij Google?
Stel jezelf de vraag of mensen ook een plaatsnaam invoeren als ze naar jouw zaak op zoek gaan (bv restaurant Antwerpen). Is het antwoord ja, dan is lokale SEO belangrijk voor jou en raden we je aan om je bedrijf bij Google te verifiëren. In een filmpje laten we je zien hoe die verificatie in zijn werk gaat.